+38 (097) 630 92 47
garage26cto@gmail.com
Instagram
Автосервіс - Гараж26 - Хмельницький
  • Головна
  • Про нас
    • Галерея
    • Відгуки
  • Послуги по ремонту
    • Всі послуги
    • Діагностика та ремонт ходової частини
    • Комп’ютерна діагностика
    • Ремонт двигунів будь-якої складності
    • Апаратна (повна) заміна мастила в АКПП
    • Діагностика автомобіля та передкупівельна діагностика
    • Планове ТО (Сервісне обслуговування автомобілів)
    • Ремонт та заправка автокондиціонерів
    • Видалення каталізаторів та сажевих фільтрів
    • Ремонт гальмівної системи
    • Ремонт та діагностика кермової системи
    • Проточка гальмівних дисків без зняття
    • Регулювання зазорів клапанного механізму
    • Ремонт автоелектрики
    • Ремонт турбокомпресорів
    • Ремонт та діагностика форсунок
    • Ремонт паливної системи
    • Апаратна (повна) заміна охолоджувальної рідини
    • Заміна ременя ГРМ та роликів
    • Ремонт іномарок
  • Рихтовка та фарбування
  • Авто з США
    • Ремонт та відновлення авто зі США
    • Діагностика та оцінка пошкоджень авто зі США
    • Кузовний ремонт та фарбування авто зі США
    • Технічний ремонт авто зі США
    • Ремонт та відновлення систем безпеки авто зі США
  • Підбір запчастин
  • Оренда
    • Евакуація / Оренда лафети
    • ОРЕНДА / ПРОКАТ ІНСТРУМЕНТУ
  • Контакти
  • Блог

Чому діагностики сканером OBD-II недостатньо: що вона не показує і чому важлива повна діагностика

Автосервіси, Ремонт авто05.11.2025bolotuk

Багато водіїв вважають, що достатньо підключити дешевий OBD-II сканер — і можна миттєво дізнатися всі проблеми автомобіля.
Такі пристрої продаються за кількасот гривень, працюють через смартфон і створюють ілюзію, що можна повністю контролювати стан машини.

Але реальність інша. OBD-II — це лише поверхнева діагностика. Вона не бачить більшості систем, не аналізує параметри в глибині та не здатна замінити професійне діагностичне обладнання.

Тому справжня діагностика на СТО — це зовсім не те саме, що «я підключив сканер і там все чисто».

Що таке OBD-II і для чого він взагалі створений

OBD-II — це стандарт, який зобов’язує виробників автомобілів фіксувати екологічні та ключові несправності, пов’язані з роботою двигуна.
Його мета була проста:

  • контролювати токсичність вихлопу;
  • відстежувати критичні збої мотору;
  • допомогти автосервісам з базовим пошуком проблем.

OBD-II ніколи не створювався для повної діагностики всього автомобіля.

І це важливо.

Чому діагностики через OBD-II недостатньо

OBD-II бачить лише частину систем

Сканер показує тільки те, що входить у екологічний стандарт:

  • двигун (ECU);
  • частково АКПП;
  • паливну систему;
  • кілька датчиків (MAF, MAP, O2, температура).

А от що він не бачить:

  • ABS/ESP;
  • AirBag;
  • рульову рейку;
  • клімат-контроль;
  • систему комфорту;
  • датчики кузовних модулів;
  • адаптації та навчання;
  • помилки CAN-шини;
  • електроніку АКПП на глибинному рівні.

Професійний сканер читає всі блоки, а не 1–3 з них.

OBD-II не показує параметри в реальному часі з потрібною точністю

Бюджетні сканери:

  • оновлюють дані з затримкою;
  • можуть «пропускати» стрибки значень;
  • не бачать тонких відхилень у роботі датчиків.

Професійний діагност дивиться не тільки на помилки, а й на поведінку сигналів:

  • корекції палива;
  • кут запалювання;
  • тиск у рампі;
  • поведінку лямбда-зондів;
  • навантаження на генератор;
  • температуру в декількох контурах.

Саме поведінка параметрів, а не наявність коду помилки, говорить про проблему.

OBD-II не показує “підготовлені” помилки і ті, що не активні

У пам’яті блоків можуть бути:

  • історичні помилки;
  • плаваючі несправності;
  • помилки певних умов (наприклад, тільки при 90°C);
  • помилки, які ЕБУ ще не вважає критичними.

OBD-II показує лише те, що виробник дозволив показувати.
Частина помилок прихована.

OBD-II не вміє працювати з кодами виробника

У багатьох авто є власні унікальні коди помилок, які відрізняються від стандарту.
Дешевий сканер:

  • або їх не побачить;
  • або покаже їх як «невідома помилка»;
  • або взагалі не підключиться до конкретного модуля.

Професійні сканери типу Launch, Bosch, Autel, Texa читають специфічні коди для BMW, VAG, Mercedes, Toyota, Mazda, Honda, Ford, Renault тощо.

OBD-II не виконує адаптації і тести систем

Професійна діагностика дозволяє:

  • адаптувати дросель;
  • робити тест котушок;
  • тестувати форсунки;
  • запускати перевірку ABS;
  • вмикати вентилятори;
  • робити регенерацію сажового фільтра;
  • перевіряти компресор кондиціонера;
  • примусово тестувати клапани та соленоїди.

OBD-II на це не здатен.

OBD-II не показує механічні проблеми

Жоден сканер не покаже:

  • низьку компресію;
  • підсос повітря;
  • забиту сітку бензонасоса;
  • люфт у підвісці;
  • стуки двигуна;
  • зношені опори;
  • несправність коробки передач на механічному рівні.

Тут потрібен досвід майстра та реальна діагностика.

Чому важливо робити повну діагностику на СТО

У професійних умовах ми проводимо:

  • сканування всіх модулів;
  • перевірку параметрів у Live Data;
  • механічні тести;
  • електротести;
  • вимір тисків і напруг;
  • огляд під капотом;
  • тест-драйв для відтворення симптомів.

Це комплекс, який дає реальну картину стану авто, а не її спрощену версію.

Коли OBD-II взагалі корисний?

Його можна використовувати для:

  • швидкої перевірки Check Engine;
  • моніторингу базових параметрів;
  • аналізу витрати пального;
  • перегляду температур.

Але не для повноцінного аналізу автомобіля.

OBD-II — це корисний, але дуже поверхневий інструмент. Він може допомогти, але він не бачить 70–80% того, що показує професійна діагностика.

Якщо ви хочете знати реальний стан авто, а не тільки «код помилки», потрібна повна діагностика.

👉 У GARAGE 26 (Хмельницький) ми використовуємо професійне обладнання та перевіряємо не лише помилки, а всі параметри роботи систем.
Після діагностики ви точно знатимете, що з вашим автомобілем — і що потрібно робити далі.

Чому обирають “Гараж 26”?

GARAGE 26 — це автосервіс повного циклу в Хмельницькому, де виконують діагностику, ремонт і повне техобслуговування автомобілів. Ми працюємо з усіма вузлами та системами: двигуном, трансмісією, підвіскою, ходовою частиною, гальмами, рульовим управлінням, електрикою та паливною системою, а також обслуговуємо кліматичне обладнання, інжектори та турбіни. Окремий напрям — кузовний ремонт, рихтування, фарбування, полірування та відновлення після ДТП. У GARAGE 26 кожен клієнт отримує точну діагностику, якісний ремонт і чесні рекомендації, щоб авто працювало стабільно та без зайвих витрат.

Записатись
Всі послуги нашого СТО
Підбір запчастин

Читайте також:

  1. Дим з вихлопної труби. Про що говорить білий, синій або чорний колір диму з вихлопної труби?
  2. Що впливає на якість капітального ремонту двигуна? Де зробити капітальний ремонт двигуна?
  3. В якому автосервісі краще робити ремонт двигуна. Де зробити ремонт двигунів будь-якої складності в Хмельницькому
  4. Ремонт двигуна автомобіля. Ключові принципи та методи ремонту двигуна
  5. Все про промивку системи охолодження автомобіля
  6. Профілактика поломок автомобіля: що потрібно знати кожному водію
  7. Обслуговування автомобільного кондиціонера: важливі аспекти та поради
  8. Як вибрати надійну автомайстерню: поради та рекомендації
  9. Які основні ознаки прихованих проблем у двигуні
  10. Що робити, якщо двигун працює з перебоями? Причини та способи вирішення проблем із запаленням
  11. Що робити, якщо з вихлопної труби йде білий або чорний дим? Як діагностувати проблему з двигуном
  12. Основні помилки водіїв під час експлуатації авто
  13. Як правильно зберігати автомобіль, якщо ви довго ним не користуєтеся
  14. Комп’ютерна діагностика авто: як це працює і які проблеми можна виявити
  15. Що робити, якщо акумулятор постійно розряджається? Причини та рішення
  16. Що робити, якщо авто не заводиться зранку? Причини, рішення та поради
  17. Що робити, якщо система ABS не працює? Як діагностувати та виправити проблему
  18. ТО після тривалої стоянки: з чого почати, щоб уникнути поломок
  19. 5 ознак, що вашій підвісці потрібен ремонт негайно
  20. Як правильно відновити авто після ДТП
Попередній запис Чому кондиціонер охолоджує слабо після зими: основні причини та як їх усунути Наступний запис Чому двигун починає працювати нерівно на холодну: основні причини

Схожі записи

Підвіска авто

Коли потрібно ремонтувати підвіску: основні симптоми несправності

03.03.2025bolotuk
83372398 min

Коли варто робити ремонт форсунок та як відбувається ремонт форсунок?

26.07.2023bolotuk
ремонт дизеля

Як визначити, що потрібен капітальний ремонт двигуна

27.06.2024bolotuk

Категорії записів:

  • Автосервіси
  • Корисне
  • Ремонт авто
  • Рихтовка та фарбування

Останні записи:

  • Апаратна заміна охолоджувальної рідини: чому це важливо для двигуна
  • ТО ходової частини: як часто перевіряти і що дивитися в першу чергу
  • Ознаки зносу амортизаторів, які легко пропустити
  • Чому важливо робити комп’ютерну діагностику навіть тоді, коли авто працює “нормально”
  • Чому двигун починає працювати нерівно на холодну: основні причини

Ремонт та діагностика авто (список послуг):

  • Апаратна (повна) заміна мастила в АКПП
  • Видалення каталізаторів та сажевих фільтрів
  • Діагностика та ремонт ходової частини
  • Комп’ютерна діагностика
  • Діагностика автомобіля та передкупівельна діагностика
  • Планове ТО (Сервісне обслуговування автомобілів)
  • Проточка гальмівних дисків без зняття
  • Регулювання зазорів клапанного механізму
  • Ремонт двигунів будь-якої складності
  • Ремонт та заправка автокондиціонерів
  • Ремонт автоелектрики
  • Ремонт турбокомпресорів
  • Ремонт та діагностика форсунок
  • Перейти до всіх послуг

Контакти

м. Хмельницький
вул. Бандери, 172
+38 (097) 630 92 47
garage26cto@gmail.com

Категорії

  • Головна
  • Про нас
    • Галерея
    • Відгуки
  • Послуги по ремонту
    • Всі послуги
    • Діагностика та ремонт ходової частини
    • Комп’ютерна діагностика
    • Ремонт двигунів будь-якої складності
    • Апаратна (повна) заміна мастила в АКПП
    • Діагностика автомобіля та передкупівельна діагностика
    • Планове ТО (Сервісне обслуговування автомобілів)
    • Ремонт та заправка автокондиціонерів
    • Видалення каталізаторів та сажевих фільтрів
    • Ремонт гальмівної системи
    • Ремонт та діагностика кермової системи
    • Проточка гальмівних дисків без зняття
    • Регулювання зазорів клапанного механізму
    • Ремонт автоелектрики
    • Ремонт турбокомпресорів
    • Ремонт та діагностика форсунок
    • Ремонт паливної системи
    • Апаратна (повна) заміна охолоджувальної рідини
    • Заміна ременя ГРМ та роликів
    • Ремонт іномарок
  • Рихтовка та фарбування
  • Авто з США
    • Ремонт та відновлення авто зі США
    • Діагностика та оцінка пошкоджень авто зі США
    • Кузовний ремонт та фарбування авто зі США
    • Технічний ремонт авто зі США
    • Ремонт та відновлення систем безпеки авто зі США
  • Підбір запчастин
  • Оренда
    • Евакуація / Оренда лафети
    • ОРЕНДА / ПРОКАТ ІНСТРУМЕНТУ
  • Контакти
  • Блог
Графік роботи:
ПН-ПТ: 9.00 - 18.00
СУБОТА: 9.00 - 15.00
НЕДІЛЯ: ВИХІДНИЙ
© 2023. All rights reserved. Автосервіс "Garage26", м.Хмельницький.
Замовити консультацію

Заповніть контактну форму і ми зв’яжемось з вами найближчим часом: