+38 (097) 630 92 47
garage26cto@gmail.com
Instagram
Автосервіс - Гараж26 - Хмельницький
  • Головна
  • Про нас
  • Послуги по ремонту
    • Всі послуги
    • Діагностика та ремонт ходової частини
    • Комп’ютерна діагностика
    • Ремонт двигунів будь-якої складності
    • Апаратна (повна) заміна мастила в АКПП
    • Діагностика автомобіля та передкупівельна діагностика
    • Планове ТО (Сервісне обслуговування автомобілів)
    • Ремонт та заправка автокондиціонерів
    • Видалення каталізаторів та сажевих фільтрів
    • Ремонт гальмівної системи
    • Ремонт та діагностика кермової системи
    • Проточка гальмівних дисків без зняття
    • Регулювання зазорів клапанного механізму
    • Ремонт автоелектрики
    • Ремонт турбокомпресорів
    • Ремонт та діагностика форсунок
    • Ремонт паливної системи
    • Апаратна (повна) заміна охолоджувальної рідини
    • Заміна ременя ГРМ та роликів
    • Ремонт іномарок
  • Рихтовка та фарбування
  • Підбір запчастин
  • Оренда
    • Евакуація / Оренда лафети
    • ОРЕНДА / ПРОКАТ ІНСТРУМЕНТУ
  • Відгуки
  • Галерея
  • Контакти
  • Блог

Не заводиться автомобіль. Основні причини та як виправити?

Автосервіси, Корисне27.03.2024bolotuk

Сучасні автомобілі славляться своєю надійністю, проте і в них час від часу трапляються проблеми. Давайте поглянемо на одну з найбільш зустрічаних ситуацій. Уявіть, що вранці ви виходите з дому, сідаєте до машини, вставляєте ключ в замок запалювання і обертаєте його, але автомобіль не заводиться. Що робити в такому випадку – не завжди зрозуміло. Для більшості водіїв це стає неприємною несподіванкою та кидає в стан повного замішання.

Але насправді не все так страшно, деякі з виникаючих проблем можна вирішити самостійно. Пропонуємо вашій увазі аналіз можливих причин несправностей для бензинових і дизельних двигунів, а також для автомобілів із автоматичними коробками передач. У статті надані рекомендації щодо дій у кожному із випадків. Якщо ж власноруч оживити двигун вашого автомобіля не вийде, до усунення несправностей доведеться залучити фахівців автосервісу.

Проблеми з запуском двигуна можуть бути зумовлені людським фактором і технічними несправностями. У випадку, коли автомобіль не заводиться, а акумулятор заряджений, не варто одразу ж телефонувати за евакуатором. Варто освіжити думки та перевірити наступні моменти.

Що слід перевірити, якщо двигун не заводиться?

  • Наявність палива. Ситуація, коли в баку майже немає пального – типова для новачків. Досить глянути на індикатор рівня палива, і все стає на свої місця. Рішення проблеми також очевидне.
  • Блокування двигуна. Якщо в машині встановлений іммобілайзер або складна протиугінна система, можливо, ці системи не були вимкнені або стався збій. Проблему можна вирішити, деактивувавши блокуючий пристрій.
  • Забруднення системи випуску вихлопних газів. Інакше кажучи, вихлопна труба заблокована чужорідним предметом на кшталт картоплі або ганчірки, яку туди застромили недоброзичливці. Взимку трапляється, що водій застрягає машиною в сніговому заметі, і труба блокується снігом. Для запуску двигуна в такому випадку необхідно очистити вихлопну систему.

Справи стають складнішими з технічними несправностями, яких насправді безліч, і не всі з них зазначені в інструкції з експлуатації. Для зручності автовласників можна розділити причини, які призводять до неможливості нормального запуску мотора, на три категорії:

  • Для бензинових двигунів.
  • Для дизелів.
  • Для автомобілів з АКПП.

Існують також причини, спільні для всіх сучасних авто, оснащених багатьма електронними системами. Вони часто пов’язані з несправностями електронного блоку управління або окремих датчиків. Такі несправності неможливо виявити без спеціального обладнання, і їхній розгляд виходить за межі даної статті.

Не заводиться автомобіль на бензиновому двигуні. Причини чому не заводиться машина на бензині?

З часом всі автовиробники стали випускати автомобілі, що оснащуються виключно інжекторами. Це суттєво підвищило надійність і дозволило покращити екологічні показники. Проте у нашій країні все ще експлуатується значна кількість карбюраторних моделей, зокрема вітчизняні «Москвичі», «Жигулі» та старі іномарки.

Для продукції АвтоВАЗу, АЗЛК і Іжмашу, зокрема, типова ситуація, коли не заводиться машина на гарячу, і пов’язана вона з особливостями конструкції бензонасоса. Під кришкою цього пристрою накопичуються пари бензину, що призводить до підвищення тиску. В результаті немає подачі пального в карбюратор, яка відновлюється відразу після того, як насос охолоне. Щоб прискорити цей процес, вузол можна облити водою або покласти на нього мокру ганчірку.

Автомобілі, оснащені газобалонними установками, особливо другого покоління, часто створюють проблеми власникам при неправильному використанні:

  • запуск холодного мотора на газі при холодній погоді;
  • зупинка двигуна майже відразу після переходу на газ і спроба його знову завести;
  • відсутність циркуляції охолоджуючої рідини через редуктор.

Усі ці проблеми зумовлені одним і тим самим фактором: властивостями пропан-бутанової суміші, яка не випаровується при низьких температурах. В результаті порушується процес формування паливоповітряної суміші, свічки заливаються і не можуть нормально її запалити. Тому редуктор постійно підігрівається гарячим антифризом, якщо ж циркуляція порушується, відбувається його обмерзання.

На нових автомобілях з ГБО останніх поколінь таких проблем немає. На них використовуються розподілені системи паралельного або послідовного вприску з електронним управлінням. Більше того, на найсучаснішому газовому обладнанні є насос високого додавання і форсунки безпосереднього вприску суміші в циліндри. Такі машини зовсім не потребують бензині навіть для холодного запуску.

Чому не заводиться машина на дизельному двигуні?

Силові агрегати з ТНВД або системами типу «коммон-рейл» відрізняються від бензинових, перш за все, принципом запалювання суміші. Ситуація, при якій не заводиться машина – стартер крутить, але дизель не запускається, досить поширена. Причини проблем з запуском двигунів наступні:

  • несправність свічки накалювання;
  • використання пального, не відповідного сезону або низької якості;
  • забруднення фільтра тонкого очищення пального.

Більшість проблем із запуском дизеля виявляється взимку при негативних температурах. Якщо ж машина не заводиться влітку, то можливий критичний знос паливного обладнання або критичне падіння компресії. Останнє частіше за все пов’язане з незадовільним станом циліндро-поршневої групи і збільшенням зазорів між деталями.

Автоматична коробка передач і «механіка»

У легкових та вантажних автомобілях, оснащених КПП з ручним перемиканням передач, стан або режим роботи трансмісії не впливає на запуск двигуна. Водієві достатньо відключити зв’язок між механічною коробкою та силовим агрегатом. Тому рекомендується заводити автомобіль при повністю витиснутому педалі зчеплення – це істотно зменшує навантаження на стартер і акумулятор.

Не досвідчені водії автомобілів з автоматичними коробками часто роблять помилку, намагаючись запустити двигун при положенні селектора, відмінному від «паркування». Електронна система блокує такі дії, а на сучасних моделях ще й виводить відповідне повідомлення. На старих автомобілях ланцюг стартерного реле переривається вимикачем, встановленим на АКПП, і при повороті ключа в замку запалювання нічого не відбувається.

Що робити, якщо машина не заводиться?

Після аналізу можливих причин відмов систем запуску двигунів, що встановлюються на авто різних типів, логічно перейти до способів вирішення виникаючих проблем. Найчастіше власники стикаються з такими ситуаціями:

  • мотор не запускається з ключа;
  • двигун заводиться і одразу ж глохне;
  • стартер працює, але далі нічого не відбувається.

Автомобілі з АКПП також можуть бути примхливими при запуску двигуна. У кожному з перелічених випадків водієві слід вжити певні дії, які дозволять вирішити проблему. Звертатися за допомогою до спеціалістів потрібно лише у випадку, коли ви переконаєтеся, що запустити мотор самостійно вам не вдасться.

Якщо автомобіль не заводиться з ключа, спробуйте виконати наступне:

  • Перевірте елемент живлення чіпа в ключі запалювання і правильність його установки, при необхідності замініть.
  • Скористайтеся запасним ключем, якщо він є.
  • Перевірте цілісність ланцюга живлення системи блокування та ЕБУ, яке повинно перевищувати 12 В.

Якщо ж вам не вдалося визначити, чому ваш автомобіль не заводиться з ключа, спробуйте від’єднати мінусову клему від акумулятора на кілька хвилин. У більшості випадків відбувається скидання блокування, і проблема вирішується.

Порядок дій, якщо машина заводиться і одразу глохне:

Якщо автомобіль заводиться і відразу глохне, це може бути пов’язано з такими проблемами:

  • Загустіння моторного масла, індекс в’язкості (API) якого не відповідає сезону. Для вирішення проблеми потрібно провести позапланове ТО з заміною масла на синтетичне або напівсинтетичне.
  • Розряджена акумуляторна батарея або окислення клем. АКБ потрібно зняти і дозарядити, контакти очистити дрібнозернистим абразивним матеріалом, а при установці нанести на них силіконову змазку.
  • Недостатній рівень палива в баку. Це легко визначається за характерним звуком роботи насоса, який починає захоплювати повітря разом з паливом. Потрібно долити паливо з каністри або відбуксирувати машину на заправку.

На дизельних двигунах це може вказувати на утворення гелю у паливопроводі. Система просто не може прокачати сильно загустілу рідину через зрослий опір. Щоб уникнути таких проблем, рекомендується використовувати спеціальні добавки, які додаються до палива при кожній заправці.

Порядок дій, коли двигун не запустився з першого разу

Якщо вам не вдалося одразу завести машину, не потрібно поспішати з повторними спробами. Натомість виконайте такі дії:

  • Переконайтеся у наявності палива та його достатньому рівні.
  • Перевірте стан акумуляторної батареї, за необхідності почистіть клеми.
  • Огляньте високовольтні проводи та щільність з’єднань у електричних роз’ємах.
  • У випадку, якщо ви залити свічки, потрібно повністю витиснути акселератор і крутити двигун стартером. Як тільки він запуститься, одразу відпустіть педаль газу, і мотор швидко повернеться до нормальних обертів.

Якщо ж ви розрядили акумулятор, можна підключити батарею іншого автомобіля за допомогою спеціальних проводів великого перерізу з потужними затискачами. При підключенні будьте особливо уважні та не переплутайте полярність.

Що робити, якщо не заводиться двигун на автомобілі з АКПП?

Якщо автомобіль з автоматичною коробкою передач не заводиться, спочатку перевірте, чи правильно виставлений важіль вибору режиму роботи коробки у положення “Паркування” (“P”). Не заводиться машина з “автоматом” – перевірте, чи немає помилок АКПП, на що вказує загоряння індикатора на панелі приладів. У останньому випадку коробка зазвичай переходить в аварійний режим і дозволяє доїхати до найближчого СТО або взагалі блокує двигун, а отже, автомобіль потрібно доставляти на сервіс евакуатором.

Що робити, якщо стартер крутить, а машина не заводиться?

Проблеми такого роду зазвичай пов’язані з несправностями системи живлення або запалювання. Якщо стартер крутить, але машина не заводиться, потрібно виконати такі процедури:

  • Перевірка стану акумулятора та контактних клем.
  • Контроль робочої спроможності паливного насоса, наявності та рівня палива у баку.
  • Огляд високовольтних проводів та щільності контакту на наконечниках свічок запалювання.

Після виконання цих дій спробуйте знову запустити двигун. Якщо на дизелі машина не заводиться, а стартер крутить, потрібно викрутити свічки накалювання та при необхідності замінити їх.

Будьте уважні до сигналів, які дає ваш автомобіль, і не ігноруйте регулярне обслуговування, адже воно може виявити потенційні проблеми, перш ніж вони перетворяться на серйозні несправності.

Де зробити ремонт, плановий ТО, діагностику автомобіля в Хмельницькому

Незалежно від того, що потрібно вашому автомобілю: регулярне обслуговування, технічний огляд чи складний ремонт, ви можете довірити його нашим кваліфікованим механікам. Ми робимо все можливе, щоб забезпечити безпеку та надійність вашого транспортного засобу. Звертайтеся до автосервісу “Гараж 26” у місті Хмельницький для надійного та якісного обслуговування вашого автомобіля.

Записатись
Всі послуги нашого СТО
Підбір запчастин

Читайте також:

  1. Головні міфи про моторні мастила. Чи можна змішувати автомастила?
  2. Причини потемніння мастила в двигуні авто
  3. Підготовка автомобіля до весни після зимової експлуатації
  4. Проблеми автомобільними гальмами: важлива інформація для водіїв
  5. Як часто потрібно робити ТО автомобіля? Коли провести ТО авто?
  6. Як часто потрібно міняти салонний фільтр? Навіщо робити заміну салонного фільтра?
  7. Все про гідропідсилювач керма автомобіля. Принцип роботи ГПК
  8. Чому перегрівається двигун? Основні причини та як виправити перегрівання двигуна авто?
  9. В яких двигунах потрібно частіше змінювати мастило? Чому заміна мастила в двигуні авто це дуже важлива процедура?
  10. Ремонт автомобіля в професійному автосервісі чи в гаражі? Плюси та мінуси
  11. Скільки коштує повний ремонт автомобіля? Що впливає на вартість ремонту авто?
  12. Чим небезпечне повітря в паливній системі? Як позбутись повітря в паливній системі авто?
  13. Як уникнути проблем з автомобілем взимку: корисні поради
  14. Чому авто краще ремонтувати в одному автосервісі
  15. Перегрів автоматичної коробки передач. Причини та способи уникнення перегріву АКПП
  16. Конструкція, принцип роботи, ремонт та діагностика рульової рейки
  17. Протікання радіатора в автомобілі. Що робити, якщо радіатор потік в дорозі?
  18. Як зекономити на ремонті автомобіля: корисні поради
  19. Разове обслуговування автомобіля після покупки: необхідні кроки
  20. Проблеми з АКПП: коли необхідно звертатись в автосервіс
Попередній запис Чому перегрівається двигун? Основні причини та як виправити перегрівання двигуна авто? Наступний запис Як часто потрібно робити ТО автомобіля? Коли провести ТО авто?

Схожі записи

Кермова рейка

Діагностика кермової системи: коли варто звернутися до майстра

24.02.2025bolotuk
Компютерна діагностика автомобіля

Проблеми з електрикою в автомобілі: основні причини та вирішення

10.06.2024bolotuk
Ремінь ГРМ

Особливості заміни ременя ГРМ та роликів: що потрібно знати та де замінити в Хмельницькому

22.12.2024bolotuk

Категорії записів:

  • Автосервіси
  • Корисне
  • Ремонт авто
  • Рихтовка та фарбування

Останні записи:

  • Що краще — замінити деталь чи відрихтувати: плюси й мінуси
  • Часткове фарбування авто: коли це доцільно і як зробити перехід кольору непомітним
  • Як доглядати за кузовом після фарбування: практичні поради для тривалого ефекту
  • Чому не варто фарбувати авто в гаражних умовах
  • Етапи професійного фарбування автомобіля: від підготовки до лаку

Ремонт та діагностика авто (список послуг):

  • Апаратна (повна) заміна мастила в АКПП
  • Видалення каталізаторів та сажевих фільтрів
  • Діагностика та ремонт ходової частини
  • Комп’ютерна діагностика
  • Діагностика автомобіля та передкупівельна діагностика
  • Планове ТО (Сервісне обслуговування автомобілів)
  • Проточка гальмівних дисків без зняття
  • Регулювання зазорів клапанного механізму
  • Ремонт двигунів будь-якої складності
  • Ремонт та заправка автокондиціонерів
  • Ремонт автоелектрики
  • Ремонт турбокомпресорів
  • Ремонт та діагностика форсунок
  • Перейти до всіх послуг

Контакти

м. Хмельницький
вул. Бандери, 172
+38 (097) 630 92 47
garage26cto@gmail.com

Категорії

  • Головна
  • Про нас
  • Послуги по ремонту
    • Всі послуги
    • Діагностика та ремонт ходової частини
    • Комп’ютерна діагностика
    • Ремонт двигунів будь-якої складності
    • Апаратна (повна) заміна мастила в АКПП
    • Діагностика автомобіля та передкупівельна діагностика
    • Планове ТО (Сервісне обслуговування автомобілів)
    • Ремонт та заправка автокондиціонерів
    • Видалення каталізаторів та сажевих фільтрів
    • Ремонт гальмівної системи
    • Ремонт та діагностика кермової системи
    • Проточка гальмівних дисків без зняття
    • Регулювання зазорів клапанного механізму
    • Ремонт автоелектрики
    • Ремонт турбокомпресорів
    • Ремонт та діагностика форсунок
    • Ремонт паливної системи
    • Апаратна (повна) заміна охолоджувальної рідини
    • Заміна ременя ГРМ та роликів
    • Ремонт іномарок
  • Рихтовка та фарбування
  • Підбір запчастин
  • Оренда
    • Евакуація / Оренда лафети
    • ОРЕНДА / ПРОКАТ ІНСТРУМЕНТУ
  • Відгуки
  • Галерея
  • Контакти
  • Блог
Графік роботи:
ПН-ПТ: 9.00 - 18.00
СУБОТА: 9.00 - 15.00
НЕДІЛЯ: ВИХІДНИЙ
© 2023. All rights reserved. Автосервіс "Garage26", м.Хмельницький.
Замовити консультацію

Заповніть контактну форму і ми зв’яжемось з вами найближчим часом: