+38 (097) 630 92 47
garage26cto@gmail.com
Instagram
Автосервіс - Гараж26 - Хмельницький
  • Головна
  • Про нас
  • Послуги по ремонту
    • Всі послуги
    • Діагностика та ремонт ходової частини
    • Комп’ютерна діагностика
    • Ремонт двигунів будь-якої складності
    • Апаратна (повна) заміна мастила в АКПП
    • Діагностика автомобіля та передкупівельна діагностика
    • Планове ТО (Сервісне обслуговування автомобілів)
    • Ремонт та заправка автокондиціонерів
    • Видалення каталізаторів та сажевих фільтрів
    • Ремонт гальмівної системи
    • Ремонт та діагностика кермової системи
    • Проточка гальмівних дисків без зняття
    • Регулювання зазорів клапанного механізму
    • Ремонт автоелектрики
    • Ремонт турбокомпресорів
    • Ремонт та діагностика форсунок
    • Ремонт паливної системи
    • Апаратна (повна) заміна охолоджувальної рідини
    • Заміна ременя ГРМ та роликів
    • Ремонт іномарок
  • Рихтовка та фарбування
  • Підбір запчастин
  • Оренда
    • Евакуація / Оренда лафети
    • ОРЕНДА / ПРОКАТ ІНСТРУМЕНТУ
  • Відгуки
  • Галерея
  • Контакти
  • Блог

Чому перегрівається двигун? Основні причини та як виправити перегрівання двигуна авто?

Автосервіси, Корисне26.03.2024bolotuk

Робота двигуна внутрішнього згоряння (ДВЗ) пов’язана з виділенням величезних обсягів теплової енергії, що викликано згорянням палива в циліндрах, інтенсивним тертям між його частинами, необхідним для ефективної передачі виробленої потужності. В нормальних умовах це тепло має ефективно розсіюватися, відводитися завдяки циркуляції антифризу та масла. Проте іноді стається так, що двигун перегрівається в спеку, а то й у відносно прохолодну погоду.

Як уникнути перегрів двигуна автомобіля? Чому це небезпечно?

Не завжди, якщо перегрівся двигун, наслідки виявляться невиправними. Це залежить від рівня нагрівання:

  • Легкий перегрів двигуна. Водій спостерігає за температурою охолоджувальної рідини, тому якщо помічає, що індикатор вже в небезпечній зоні, то шукає причини перегріву двигуна та всієї системи. Постійний перегрів мотора шкідливий.
  • Середній перегрів двигуна. Коли з-під капота виривається пар, це свідчить вже про складну проблему. Якщо це сталося, потрібно терміново зупинити авто, щоб антифриз охолов, долити його, а потім запустити мотор. Після завершення шляху рекомендується звернутися на СТО, щоб перевірити ДВЗ, адже він міг пошкодитися.
  • Сильний перегрів двигуна. Якщо це стається, то перегрівається двигун через несправність охолоджувальної системи. Найчастіше з мотором трапляється кілька бід: ламається колінчастий вал, плавляться поршні, перевертаються вкладиші, з’являються тріщини на головках блоків циліндрів.

На СТО швидко з’ясують причини перегріву двигуна, займуться їх усуненням, щоб мотор повернувся до нормальної роботи. Це потрібно зробити якомога раніше, щоб не викликати негативних наслідків у майбутньому.

Сучасні ДВЗ з турбонаддувом виявляються найбільш чутливими. У зоні ризику також тюнінговані двигуни.

Основні ознаки перегріву двигуна автомобіля:

  • Стрілка термометра досягає червоної зони.
  • Пар з-під капота, який свідчить про кипіння охолоджувальної рідини.
  • Різке зниження потужності, викликане спрацьовуванням електронних захисних систем або фізикою, розширенням металевих деталей, втратою щільності контакту між ними.
  • Детонація в циліндрах при наборі швидкості.

Найбільш поширені причини перегріву двигуна:

  • Недостатній рівень охолоджувальної рідини. Не потрібно заповнювати систему до самого горла, оптимальний показник знаходиться між мінімальним і максимальним рівнями.
  • Розгерметизація контуру охолодження. Антифриз у такому випадку просто витікає, не вдається підтримувати його необхідний об’єм.
  • Пошкодження парового клапана. В нормальному стані клапан автоматично знижує зайвий тиск у контурі охолодження.
  • Забруднення радіатора. Накопичення бруду на радіаторі значно погіршує тепловідвід.
  • Пошкодження вентилятора. Йдеться про зруйнування лопаток або корпусу, у якому вона знаходиться.
  • Поломка термостата. Часта несправність – заклинювання у закритому положенні.
  • Поломка помпи. Відповідає за циркуляцію охолоджувальної рідини по контуру.
  • Дефект прокладки ГБЦ, тріщини у блоку циліндрів. Сутність проблеми – вихід розпеченого повітря з камер згоряння.

Як уникнути перегріву ДВЗ?

Ризик неприємної ситуації можна знизити, дотримуючись кількох простих правил:

  • Використання антифризу високої якості, марки, зазначеної в інструкції до конкретного авто.
  • Підтримання чистоти радіатора, як зовнішньої, так і внутрішньої.
  • Своєчасний ремонт або заміна елементів системи охолодження, стан яких викликає занепокоєння.
  • Використання якісного пального та моторного масла, що відповідає погоді та типу ДВЗ, ідеально — без додавання присадок і добавок.

Контроль за рівнем антифризу та чистотою радіатора допоможе запобігти перегріву. Рівень не має бути нижчим за мінімум, а після поїздок по пилових грунтових дорогах не завадить помити радіатор, щоб його металеві деталі ефективно відводили зайве тепло. Подібні дії слід виконувати і в період, коли у місті літає тополиний пух, повітря наповнене пилком.

Що робити, якщо двигун перегрівся і не заводиться?

Якщо двигун перегрівся і не заводиться, не варто одразу викликати евакуатор та вирушати до сервісного центру. Спочатку його потрібно охолодити. Найрозумніше рішення — зачекати, протягом кількох годин температура нормалізується, тоді можна спробувати знову запустити. Ймовірно, спрацювали електронні системи блокування, захищаючи мотор від термічних пошкоджень. Паралельно потрібно перевірити рівень охолоджувальної рідини, провести огляд ГБЦ на предмет тріщин, переконатися в герметичності контуру циркуляції антифризу, цілісності розширювального бачка, чистоті та цілісності радіатора. Якщо все в нормі, після охолодження мотор завівся і працює без збоїв, то все добре.

Однак, для власного спокою, можна завітати до майстерні для більш ретельної перевірки, спрямованої на пошук прихованих дефектів. Візит до сервісу необхідний також при повторенні ситуації, особливо коли двигун перегрівається на холостих обертах, без навантаження.

Що категорично не можна робити, якщо двигун перегрівся?

  • Знімати кришку радіатора. Через отвір може вирватися стовп киплячого антифризу, існує великий ризик отримати опіки.
  • Поливати ДВЗ водою. Різкий перепад температур може призвести до появлення тріщин.
  • Доливати охолоджувальну рідину в ще не охолоджений мотор. Якщо двигун перегрівся, наслідки такої дії можуть бути схожими на попередній пункт. Раптовий перепад температур може призвести до деформацій та руйнувань металевих деталей.Часто відсутні зовнішні ознаки, тому варто просто долити антифриз до розширювального бачка, а потім продовжити подорож.

Чому перегрівається двигун при увімкненому кондиціонері?

Іноді, при загалом стабільній роботі, двигун перегрівається при увімкненому кондиціонері. В такому випадку корінь проблеми слід шукати саме у стані системи охолодження. Ймовірно, рівень фреону критично знизився, у системі утворилася повітряна пробка, що перешкоджає його циркуляції, або використовується хладагент низької якості.

Основні причини:

  • Використання фреону низької якості або газу, що не відповідає конкретній моделі транспортного засобу та його мотору.
  • Занадто низький рівень фреону.
  • Утворення у контурі повітряної пробки, яка порушує циркуляцію хладагента, аж до повної зупинки.

Якщо при увімкненні кондиціонера двигун перегрівається, на низьку якість або нестачу фреону вказує загальне зниження ефективності кліматичної системи — повітря охолоджується занадто повільно. Вирішенням проблеми є заміна або поповнення циркуляційного контуру перевіреним складом високої якості.

Корисні поради та підказки автовласникам

Кожному водієві важливо знати, як зрозуміти, що двигун перегрівся, правильно тлумачити інформацію з основних індикаторів та датчиків. При підвищенні температури не можна продовжувати рух, щоб не погіршити ситуацію. Необхідно зупинитися, провести ретельний огляд усіх компонентів контуру охолодження, переконатися у наявності достатнього об’єму охолоджувальної рідини. У разі відсутності очевидних причин перегріву слід звернутися до серві

сного центру для комплексної діагностики. Візит до сервісу також необхідний, якщо ситуація повторюється, особливо коли двигун перегрівається на холостих обертах, без навантаження.

Зверніть увагу на регулярне обслуговування та діагностику системи охолодження автомобіля. Перевіряйте стан радіатора, термостата, вентилятора охолодження, а також наявність і стан охолоджувальної рідини в системі. Пам’ятайте, що вчасно виявлені та усунуті неполадки можуть запобігти серйозним проблемам з двигуном у майбутньому.

Не ігноруйте регулярний догляд за системою охолодження. Очищення радіатора від бруду та пилу допомагає підтримувати ефективний теплообмін та запобігти перегріву двигуна. Також не забувайте про необхідність вчасної заміни охолоджувальної рідини згідно з рекомендаціями виробника вашого автомобіля.

Крім того, стежте за станом ременя або ланцюга приводу помпи охолодження. Їхнє зношування або пошкодження може призвести до зниження ефективності циркуляції охолоджувальної рідини та, як наслідок, до перегріву двигуна.

Важливо також враховувати експлуатаційні умови вашого автомобіля. Інтенсивне використання кондиціонера в спекотну погоду, тривалі поїздки на високих швидкостях або в умовах важкого міського трафіку можуть збільшити ризик перегріву двигуна. В таких випадках особливо важливо забезпечити надійну роботу системи охолодження та уникати надмірного навантаження на двигун.

Пам’ятайте, що дбайливе ставлення до свого автомобіля та своєчасне вирішення будь-яких проблем з охолодженням дозволить уникнути багатьох серйозних несправностей і зберегти двигун у належному стані на тривалий час.

Де зробити ремонт, плановий ТО, діагностику автомобіля в Хмельницькому

Незалежно від того, що потрібно вашому автомобілю: регулярне обслуговування, технічний огляд чи складний ремонт, ви можете довірити його нашим кваліфікованим механікам. Ми робимо все можливе, щоб забезпечити безпеку та надійність вашого транспортного засобу. Звертайтеся до автосервісу “Гараж 26” у місті Хмельницький для надійного та якісного обслуговування вашого автомобіля.

Записатись
Всі послуги нашого СТО
Підбір запчастин

Читайте також:

  1. Як часто потрібно міняти салонний фільтр? Навіщо робити заміну салонного фільтра?
  2. Все про гідропідсилювач керма автомобіля. Принцип роботи ГПК
  3. Дим з вихлопної труби. Про що говорить білий, синій або чорний колір диму з вихлопної труби?
  4. Що впливає на якість капітального ремонту двигуна? Де зробити капітальний ремонт двигуна?
  5. Причини потемніння мастила в двигуні авто
  6. В якому автосервісі краще робити ремонт двигуна. Де зробити ремонт двигунів будь-якої складності в Хмельницькому
  7. Ремонт двигуна автомобіля. Ключові принципи та методи ремонту двигуна
  8. Що робити, якщо тече масло в авто? Де може витікати масло?
  9. Що робити, якщо в бак авто залили неправильне пальне?
  10. Як і коли змінювати свічки запалювання в автомобілі?
  11. АКПП: Основні проблеми з автоматичною коробкою передач
  12. Основні причини та наслідки виходу з ладу дизельних двигунів TDI та CDI
  13. Як визначити, що потрібен капітальний ремонт двигуна
  14. Як підготувати автомобіль до дальньої подорожі
  15. Редуктори автомобіля. Діагностика та ремонт редуктора
  16. Охолоджуюча система автомобіля: як підтримувати її у справному стані
  17. Що робити, якщо автомобіль не тримає холості оберти? Причини та рекомендації
  18. Що робити, якщо з’явився стукіт під час руху? Перевірка амортизаторів та пружин
  19. Як правильно доглядати за вихлопною системою, щоб зменшити витрати на паливо
  20. ТО трансмісії: що потрібно знати водієві
Попередній запис Все про гідропідсилювач керма автомобіля. Принцип роботи ГПК Наступний запис Не заводиться автомобіль. Основні причини та як виправити?

Схожі записи

Підвіска авто

Що робити, якщо система ABS не працює? Як діагностувати та виправити проблему

05.05.2025bolotuk
Заміна мастила

Заміна мастила в авто. Як часто потрібно міняти масло і чому це важливо

10.06.2024bolotuk
Ремонт та обслуговування авто

ТО автомобіля перед покупкою: що потрібно знати

20.03.2025bolotuk

Категорії записів:

  • Автосервіси
  • Корисне
  • Ремонт авто

Останні записи:

  • Професійний ремонт BMW та інших іномарок у Хмельницькому
  • Авто не тягне: причини втрати потужності двигуна
  • Що робити, якщо з’явився запах бензину в салоні авто?
  • Трансмісія: коли і як проводити ремонт МКПП та АКПП
  • Ремонт та обслуговування дизельних двигунів: особливості та рекомендації

Ремонт та діагностика авто (список послуг):

  • Апаратна (повна) заміна мастила в АКПП
  • Видалення каталізаторів та сажевих фільтрів
  • Діагностика та ремонт ходової частини
  • Комп’ютерна діагностика
  • Діагностика автомобіля та передкупівельна діагностика
  • Планове ТО (Сервісне обслуговування автомобілів)
  • Проточка гальмівних дисків без зняття
  • Регулювання зазорів клапанного механізму
  • Ремонт двигунів будь-якої складності
  • Ремонт та заправка автокондиціонерів
  • Ремонт автоелектрики
  • Ремонт турбокомпресорів
  • Ремонт та діагностика форсунок
  • Перейти до всіх послуг

Контакти

м. Хмельницький
вул. Бандери, 172
+38 (097) 630 92 47
garage26cto@gmail.com

Категорії

  • Головна
  • Про нас
  • Послуги по ремонту
    • Всі послуги
    • Діагностика та ремонт ходової частини
    • Комп’ютерна діагностика
    • Ремонт двигунів будь-якої складності
    • Апаратна (повна) заміна мастила в АКПП
    • Діагностика автомобіля та передкупівельна діагностика
    • Планове ТО (Сервісне обслуговування автомобілів)
    • Ремонт та заправка автокондиціонерів
    • Видалення каталізаторів та сажевих фільтрів
    • Ремонт гальмівної системи
    • Ремонт та діагностика кермової системи
    • Проточка гальмівних дисків без зняття
    • Регулювання зазорів клапанного механізму
    • Ремонт автоелектрики
    • Ремонт турбокомпресорів
    • Ремонт та діагностика форсунок
    • Ремонт паливної системи
    • Апаратна (повна) заміна охолоджувальної рідини
    • Заміна ременя ГРМ та роликів
    • Ремонт іномарок
  • Рихтовка та фарбування
  • Підбір запчастин
  • Оренда
    • Евакуація / Оренда лафети
    • ОРЕНДА / ПРОКАТ ІНСТРУМЕНТУ
  • Відгуки
  • Галерея
  • Контакти
  • Блог
Графік роботи:
ПН-ПТ: 9.00 - 18.00
СУБОТА: 9.00 - 15.00
НЕДІЛЯ: ВИХІДНИЙ
© 2023. All rights reserved. Автосервіс "Garage26", м.Хмельницький.
Замовити консультацію

Заповніть контактну форму і ми зв’яжемось з вами найближчим часом: