+38 (097) 630 92 47
garage26cto@gmail.com
Instagram
Автосервіс - Гараж26 - Хмельницький
  • Головна
  • Про нас
    • Галерея
    • Відгуки
  • Послуги по ремонту
    • Всі послуги
    • Діагностика та ремонт ходової частини
    • Комп’ютерна діагностика
    • Ремонт двигунів будь-якої складності
    • Апаратна (повна) заміна мастила в АКПП
    • Діагностика автомобіля та передкупівельна діагностика
    • Планове ТО (Сервісне обслуговування автомобілів)
    • Ремонт та заправка автокондиціонерів
    • Видалення каталізаторів та сажевих фільтрів
    • Ремонт гальмівної системи
    • Ремонт та діагностика кермової системи
    • Проточка гальмівних дисків без зняття
    • Регулювання зазорів клапанного механізму
    • Ремонт автоелектрики
    • Ремонт турбокомпресорів
    • Ремонт та діагностика форсунок
    • Ремонт паливної системи
    • Апаратна (повна) заміна охолоджувальної рідини
    • Заміна ременя ГРМ та роликів
    • Ремонт іномарок
  • Рихтовка та фарбування
  • Авто з США
    • Ремонт та відновлення авто зі США
    • Діагностика та оцінка пошкоджень авто зі США
    • Кузовний ремонт та фарбування авто зі США
    • Технічний ремонт авто зі США
    • Ремонт та відновлення систем безпеки авто зі США
  • Підбір запчастин
  • Оренда
    • Евакуація / Оренда лафети
    • ОРЕНДА / ПРОКАТ ІНСТРУМЕНТУ
  • Контакти
  • Блог

Проблеми з наконечниками рульових тяг. Як виявити та як запобігти?

Ремонт авто14.09.2023bolotuk

Почнемо з визначення теми: “Проблеми з рульовими наконечниками”. Спершу слід відзначити, що запит в пошукових системах “проблеми з рульовими наконечниками” технічно неправильний, і справжні фахівці в галузі використовують іншу термінологію. Перш за все, слід правильно називати їх “наконечники рульових тяг”, а не “рульові наконечники”. Друге важливе уточнення: тут не існує “несправностей” в звичному розумінні цього слова, оскільки мова йде не про окремий агрегат, а про компонент системи. В цьому випадку йдеться про знос наконечників рульових тяг, або, щоб бути ще точнішим, про знос пар деталей. Кожна така пара складається з корпусу рульової тяги і вставки, яка, як правило, виготовлена з поліуретану, і ще однієї пари деталей – “вставка – кульовий штифт”. Така конструкція є найпоширенішою у сучасних рульових наконечниках.

Яке призначення наконечників рульових тяг?

Основне призначення рульових тяг – передавати зусилля від кермового колеса через кермовий вал, редуктор і, за наявності, підсилювач (залежно від конструкції автомобіля) на керовані колеса. Кількість рульових тяг може відрізнятися в залежності від конструкції і геометрії передньої підвіски – від двох штук (поздовжній і поперечний старих вантажних автомобілів) до чотирьох, шести і більше. Рульові тяги з’єднуються між собою саме кульовими з’єднаннями.

На самому початку історії автомобілебудування рульова тяга була єдиною неперервною деталлю. Згодом була придумана конструкція розбірних наконечників рульових тяг, і був розроблений саме той пластиковий вставка-прокладка між деталями, який став найбільш доступним витратним матеріалом для рульового управління (РУ). Отже, якщо ваш автомобіль є старим, наприклад, ще радянського виробництва, то такі рульові наконечники можна відремонтувати, розібрати, і замінити вставку пластиковою або металевою (з м’яких металів), яка є новою і не зношеною. Зазвичай вставка складається з двох половинок: верхній частині має отвір для кульового пальця, а нижній (п’ятка) є неперервною, пружиною для напівжорсткої посадки.

У сучасних автомобілях рульові наконечники не розбираються, вони закручуються разом із тягою і замінюються новими в комплекті.

Як визначити знос наконечників рульових тяг?

Щодо питання про ознаки критичного чи передкритичного зносу рульових наконечників, то слід відзначити, що рульові наконечники є сферичними шарнірними з’єднаннями, і для них критичним є так звана тяжка або напівтяжка посадка, коли деталі фактично вдавлюються одна в одну (або затягуються за допомогою спеціальної різьбової шайби-пробки – в старих конструкціях). Справність рульового наконечника можна визначити навіть просто руками: новий рульовий наконечник обертається досить важко, в той час як в зношеному рульовому наконечнику кульовий палець буквально бовтається у посадковому гнізді.

Основні фактори, що впливають на інтенсивність зносу рульових наконечників, включають:

  • Стан дорожнього покриття: на рівних міських вулицях і трасах компоненти кермового управління, включаючи рульові наконечники, служать довше. Однак на дорогах у селах і особливо на бездоріжжі термін служби цих деталей швидко скорочується.
  • Швидкість руху автомобіля: рульові наконечники зношуються швидше на серпантинних гірських дорогах.
  • Загальний стан механізмів і деталей кермового управління: на старих автомобілях іноді рульові пальці можуть ламатися, що може призвести до аварійного стану, коли автомобіль не контролюється із-за відкручених в різні боки передніх коліс.
  • Стиль водіння: водії з агресивним стилем водіння зазвичай зношують рульові наконечники швидше, ніж водії з більш обережним стилем.
  • Природні процеси зносу, а також непередбачені механічні пошкодження деталей підвіски і кермового управління.

Як перевірити стан рульового наконечника?

Дізнатися, чи в рульовому наконечнику все в порядку, можна за наступними ознаками:

  • При різкому натисканні на газ та гальмо або під час поворотів на рівній дорозі автомобіль може відхилятися від очікуваної траєкторії
  • При русі на рівному покритті можна почути незвичні звуки, стукіт та інші звуки, які не є характерними для передньої підвіски
  • Руль може стати надто легким у кермуванні
  • Постійні глухі постукивання в рульовому управлінні можна вловити під час повороту керма на стоячому автомобілі (це один з основних способів діагностики стану рульових наконечників)
  • Під час гойдання керма вліво та вправо в руках спільника на стоячому автомобілі, люфти в рульових механізмах та в місцях редукторів (рульової рейки), включаючи тяги та безпосередньо з’єднання рульових тяг, можна визначити і візуально, і на дотик, порухавши кульовий вузол пальцями
  • У сучасних автомобілях зазори та люфти в рульових з’єднаннях можна виявити на спеціальному так званому динамічному столі-стенді, а також під час перевірки кутів встановлення керованих коліс на стендах для налаштування геометрії коліс

Що буде, якщо не замінювати рульові наконечники

Знос та зазори в рульових наконечниках є першою несправністю, яка проявляється в керуванні автомобілем. Саме наконечники рульових тяг є найбільш часто замінюваними деталями підвіски автомобіля

Ігнорування вищезазначених ознак зносу призводить до таких проблем (у порядку їх виникнення в несправному автомобілі):

  • З’явлення та подальше збільшення зазорів і люфтів в наконечниках, а також проблем в роботі самих рульових тяг та інших механізмів і вузлів рульового управління, що є вже серйознішими проблемами
  • Втрата комфорту в керуванні автомобілем
  • Видимі ознаки нерівномірного або “одностороннього” зносу передніх шин, що свідчить про порушення кутів встановлення передніх (керованих) коліс
  • Втрата контролю над автомобілем
  • Також додамо, що найчастіше зношуються крайні наконечники рульових тяг. До речі, частіше зношуються наконечники з правого боку автомобіля, оскільки “праворучні” дороги вимагають більше руху по обочині та по краю дорожнього покриття, де якість покриття завжди гірша, ніж ближче до середини дороги. Наконечники на поздовжніх і середніх тягах зношуються менше.

Рекомендації щодо продовження терміну служби рульових наконечників

Рекомендації щодо догляду за рульовими наконечниками є досить простими, і деякі з них навіть прописані в інструкціях з експлуатації автомобіля. Але поради досвідчених механіків та водіїв із багаторічним досвідом також не завадять:

  • Систематично перевіряйте цілісність механізмів та відсутність надмірного люфту в з’єднаннях деталей рульового управління; при цьому обов’язково дотримуйтеся графіків технічного обслуговування, передбачених виробником вашого автомобіля
  • При переході з рівного дорожнього покриття на грунтове, завжди знижуйте швидкість; при цьому один-два удари від випадкової вибоїни не так сильно впливають на зазори і люфти, як систематичне рухання з великою швидкістю по ямах і дорогах із поганим покриттям
  • Під час виконання ремонтних робіт, включаючи вибір запасних частин, віддавайте перевагу перевіреному автосервісу та якісним оригінальним запчастинам
  • Рульове керування не просто так вважається ключовою складовою активної системи безпеки разом із гальмами, гальмівними асистентами, системами стабілізації руху і т.д.
  • Також нагадуємо: пасивна система безпеки захищає водія і пасажирів у випадку ДТП (це стиснуті структурні елементи кузова, ремені та подушки безпеки та інше), в той час як активна система слідкує за тим, щоб дорожньо-транспортна подія взагалі не сталася

Читайте також:

  1. Коли варто робити ремонт форсунок та як відбувається ремонт форсунок?
  2. Стук в двигуні: причини та наслідки
  3. Дим з вихлопної труби. Про що говорить білий, синій або чорний колір диму з вихлопної труби?
  4. В чому полягає ремонт паливної системи автомобіля? Які головні признаки несправності паливної системи авто?
  5. Що впливає на якість капітального ремонту двигуна? Де зробити капітальний ремонт двигуна?
  6. Скільки коштує повний ремонт автомобіля? Що впливає на вартість ремонту авто?
  7. Чим небезпечне повітря в паливній системі? Як позбутись повітря в паливній системі авто?
  8. В якому автосервісі краще робити ремонт двигуна. Де зробити ремонт двигунів будь-якої складності в Хмельницькому
  9. Чому авто краще ремонтувати в одному автосервісі
  10. Що робити, якщо тече масло в авто? Де може витікати масло?
  11. Що робити, якщо в бак авто залили неправильне пальне?
  12. Як і коли змінювати свічки запалювання в автомобілі?
  13. Основні причини та наслідки виходу з ладу дизельних двигунів TDI та CDI
  14. Як підготувати автомобіль до дальньої подорожі
  15. Редуктори автомобіля. Діагностика та ремонт редуктора
  16. Охолоджуюча система автомобіля: як підтримувати її у справному стані
  17. Що робити, якщо автомобіль не тримає холості оберти? Причини та рекомендації
  18. Що робити, якщо з’явився стукіт під час руху? Перевірка амортизаторів та пружин
  19. Як правильно доглядати за вихлопною системою, щоб зменшити витрати на паливо
  20. ТО трансмісії: що потрібно знати водієві
Попередній запис 5 звуків, що сигналізують про небезпечні неполадки в автомобілі Наступний запис В чому важливість розвалу-сходження? Що буде, якщо не робити розвал-сходження?

Схожі записи

ремонт дизеля

Капітальний ремонт автомобільного двигуна

02.01.2024bolotuk
Система кондиціонування

Перевірка кондиціонера: ознаки витоку фреону та несправностей

26.02.2025bolotuk
Ремонт ходової

Діагностика підвіски: ознаки проблем та методи вирішення

03.10.2024bolotuk

Категорії записів:

  • Автосервіси
  • Корисне
  • Ремонт авто
  • Рихтовка та фарбування

Останні записи:

  • Апаратна заміна охолоджувальної рідини: чому це важливо для двигуна
  • ТО ходової частини: як часто перевіряти і що дивитися в першу чергу
  • Ознаки зносу амортизаторів, які легко пропустити
  • Чому важливо робити комп’ютерну діагностику навіть тоді, коли авто працює “нормально”
  • Чому двигун починає працювати нерівно на холодну: основні причини

Ремонт та діагностика авто (список послуг):

  • Апаратна (повна) заміна мастила в АКПП
  • Видалення каталізаторів та сажевих фільтрів
  • Діагностика та ремонт ходової частини
  • Комп’ютерна діагностика
  • Діагностика автомобіля та передкупівельна діагностика
  • Планове ТО (Сервісне обслуговування автомобілів)
  • Проточка гальмівних дисків без зняття
  • Регулювання зазорів клапанного механізму
  • Ремонт двигунів будь-якої складності
  • Ремонт та заправка автокондиціонерів
  • Ремонт автоелектрики
  • Ремонт турбокомпресорів
  • Ремонт та діагностика форсунок
  • Перейти до всіх послуг

Контакти

м. Хмельницький
вул. Бандери, 172
+38 (097) 630 92 47
garage26cto@gmail.com

Категорії

  • Головна
  • Про нас
    • Галерея
    • Відгуки
  • Послуги по ремонту
    • Всі послуги
    • Діагностика та ремонт ходової частини
    • Комп’ютерна діагностика
    • Ремонт двигунів будь-якої складності
    • Апаратна (повна) заміна мастила в АКПП
    • Діагностика автомобіля та передкупівельна діагностика
    • Планове ТО (Сервісне обслуговування автомобілів)
    • Ремонт та заправка автокондиціонерів
    • Видалення каталізаторів та сажевих фільтрів
    • Ремонт гальмівної системи
    • Ремонт та діагностика кермової системи
    • Проточка гальмівних дисків без зняття
    • Регулювання зазорів клапанного механізму
    • Ремонт автоелектрики
    • Ремонт турбокомпресорів
    • Ремонт та діагностика форсунок
    • Ремонт паливної системи
    • Апаратна (повна) заміна охолоджувальної рідини
    • Заміна ременя ГРМ та роликів
    • Ремонт іномарок
  • Рихтовка та фарбування
  • Авто з США
    • Ремонт та відновлення авто зі США
    • Діагностика та оцінка пошкоджень авто зі США
    • Кузовний ремонт та фарбування авто зі США
    • Технічний ремонт авто зі США
    • Ремонт та відновлення систем безпеки авто зі США
  • Підбір запчастин
  • Оренда
    • Евакуація / Оренда лафети
    • ОРЕНДА / ПРОКАТ ІНСТРУМЕНТУ
  • Контакти
  • Блог
Графік роботи:
ПН-ПТ: 9.00 - 18.00
СУБОТА: 9.00 - 15.00
НЕДІЛЯ: ВИХІДНИЙ
© 2023. All rights reserved. Автосервіс "Garage26", м.Хмельницький.
Замовити консультацію

Заповніть контактну форму і ми зв’яжемось з вами найближчим часом: