+38 (097) 630 92 47
garage26cto@gmail.com
Instagram
Автосервіс - Гараж26 - Хмельницький
  • Головна
  • Про нас
    • Галерея
    • Відгуки
  • Послуги по ремонту
    • Всі послуги
    • Діагностика та ремонт ходової частини
    • Комп’ютерна діагностика
    • Ремонт двигунів будь-якої складності
    • Апаратна (повна) заміна мастила в АКПП
    • Діагностика автомобіля та передкупівельна діагностика
    • Планове ТО (Сервісне обслуговування автомобілів)
    • Ремонт та заправка автокондиціонерів
    • Видалення каталізаторів та сажевих фільтрів
    • Ремонт гальмівної системи
    • Ремонт та діагностика кермової системи
    • Проточка гальмівних дисків без зняття
    • Регулювання зазорів клапанного механізму
    • Ремонт автоелектрики
    • Ремонт турбокомпресорів
    • Ремонт та діагностика форсунок
    • Ремонт паливної системи
    • Апаратна (повна) заміна охолоджувальної рідини
    • Заміна ременя ГРМ та роликів
    • Ремонт іномарок
  • Рихтовка та фарбування
  • Авто з США
    • Ремонт та відновлення авто зі США
    • Діагностика та оцінка пошкоджень авто зі США
    • Кузовний ремонт та фарбування авто зі США
    • Технічний ремонт авто зі США
    • Ремонт та відновлення систем безпеки авто зі США
  • Підбір запчастин
  • Оренда
    • Евакуація / Оренда лафети
    • ОРЕНДА / ПРОКАТ ІНСТРУМЕНТУ
  • Контакти
  • Блог

Все про гідропідсилювач керма автомобіля. Принцип роботи ГПК

Автосервіси, Корисне20.03.2024bolotuk
Гідропідсилювач керма, незважаючи на появу більш технологічних електричних аналогів, продовжує залишатися основним механізмом, який дозволяє значно спростити керування транспортним засобом. Він використовується як на компактних седанах, так і на великотоннажних вантажівках.

Гідропідсилювач керма — це автомобільна гідравлічна система, частина рульового механізму, призначена для полегшення керування напрямком руху автомобіля зі збереженням необхідного «зворотного зв’язку» і забезпечення стійкості та однозначності задаваної траєкторії.

Необізнані водії часто погано знають, як улаштований їхній автомобіль. Де знаходиться гідропідсилювач керма для них — справжня загадка, проте, варто мати хоча б мінімальні уявлення не тільки про розташування механізму, а й про принцип його функціонування, це дозволить правильно використовувати авто, власноруч, без звернення до сервісу, усувати поломки і помилки, про які подає сигнал бортовий комп’ютер.

Отже, основне завдання ГПК – полегшення повороту кермового колеса завдяки додатковому тиску масла, яке дозволяє подолати опір, що виникає при контакті шин з дорожнім покриттям, зміні положення механізмів керування. Ця система перейшла на легкові автомобілі з вантажівок, водіям яких доводилося докладати величезні м’язові зусилля для поворотів і маневрування в потоці. ГПК зробив керування набагато комфортнішим, навіть інтенсивне маневрування не втомлює, кермо обертається легко, при цьому зберігаючи відгук, точність.

Зрозуміти, чи є гідропідсилювач керма, чи коректно він функціонує, чи не потребує автомобіль ремонту, можна саме за опором кермового колеса. Коли важко крутиться кермо з гідропідсилювачем, варто звернутися до сервісного центру або провести самостійне обслуговування, для цього не потрібно бути досвідченим механіком, достатньо мінімальних знань.

Принцип роботи гідропідсилювача керма та його пристрій

Конструкція всіх ГПК ідентична:

  1. Насос, завдяки якому тиск у системі достатньо для коректної роботи, ефективності та функціональності.
  2. Розподільник. Елемент спрямовує масло у напрямку, відповідному повороту, або повертає його у бачок.
  3. Гідравлічний циліндр, який сприймає тиск масла, змінюючи положення рульової рейки.
  4. З’єднувальні шланги, які забезпечують циркуляцію робочої рідини по системі.
  5. Розширювальний бачок. Водієві краще відразу уточнити в експлуатаційній інструкції, де знаходиться бачок гідропідсилювача керма, щоб контролювати рівень масла та стан фільтра грубого очищення, який затримує великі механічні частинки. Конструкція резервуара знижує ймовірність формування в системі небезпечних повітряних пробок.

ГПК працюють, незалежно від марки, за однаковим принципом. Коли кермове колесо знаходиться в середньому положенні, так само розташований і розподільник, масло вільно циркулює по контуру завдяки тиску, створюваному помпою. При повороті керма золотниковий механізм змінює положення синхронно з ним, вивільняє потік масла, яке тисне на поршень циліндра та рейку, полегшуючи завдання водія, сприяючи впевненому, точному та безпечному виконанню маневру.

Корисні поради та рекомендації

  • Змінюйте фільтр регулярно. Ідеально — кожні 15-20 тисяч кілометрів пробігу.
  • Не купуйте занадто дешеві фільтри. Вони не зможуть ефективно фільтрувати повітря і швидко вийдуть з ладу.
  • Встановлюйте фільтр правильно. Неправильна установка може призвести до зниження ефективності очищення повітря в салоні.
  • Слідкуйте за станом салонного фільтра після заміни і вчасно проводьте його заміну.

Важливо пам’ятати, що стан салонного фільтра безпосередньо впливає на якість повітря всередині автомобіля, тому його своєчасна заміна — запорука здоров’я та комфорту під час поїздок.

Яке масло заливати в гідропідсилювач керма?

Масло для гідропідсилювача керма – це не просто середовище, яке створює необхідний тиск. Воно виконує такі завдання:

  • Смазка всіх рухомих механізмів, зменшення тертя між ними, збільшення експлуатаційного ресурсу.
  • Формування водонепроникної плівки, яка захищає метал від утворення іржі.
  • Відведення теплової енергії, що утворюється в процесі функціонування.
  • Підтримка еластичності полімерних ущільнювальних елементів, виключення утворення поверхневих, структурних тріщин, деформацій, усадки.

Автомобілісту варто відразу уточнити, яке масло заливати в гідропідсилювач керма, щоб правильно підібрати склад, потрібно заглянути в експлуатаційну інструкцію. Дотримання її вказівок гарантує, що нові механізми прослужать довго. Якщо знайти конкретний продукт неможливо, то за відгуками, рекомендаціями сервісних центрів можна зрозуміти, що заливають у гідропідсилювач керма наступне:

  • ATF. Універсальні склади, які підходять також для технологічних автоматичних трансмісій.
  • PSF. Спеціалізовані засоби, виключно для ГПК.
  • Multi HF. Також спеціалізований продукт, розроблений для підсилювачів рульового керування.

Середній інтервал заміни – 50 тисяч кілометрів, проте, при некоректній роботі системи варто оновити склад до досягнення вказаного пробігу. Шум насоса, змінений колір складу, присутність у ньому виражених механічних частинок – все це говорить про необхідність термінового обслуговування. Перед заміною потрібно уточнити, яка рідина в гідропідсилювачі керма. Чому це потрібно зробити? Причина – несумісність деяких продуктів.

Рекомендується дотримуватися наступних правил при користуванні ГПК:

  • До синтетики додається синтетика, до мінералки – мінералка, через різницю в компонентах ігнорування правила веде до утворення небезпечної суміші, здатної вивести гідропідсилювач керма з ладу.
  • Допустимо додавання до жовтої рідини червоної та навпаки, проте, потрібно враховувати основу та набір базових компонентів.
  • До зелених складів додаються виключно аналоги такого ж кольору.

Діагностика, установка та ремонт гідропідсилювача керма

Які проблеми можуть бути з гідропідсилювачем?

Основні ознаки несправностей гідропідсилювача керма наступні:

  • Витоки. Причин багато, від тріщин у з’єднувальних шлангах до деформацій ущільнювачів, ослаблення механічних кріплень. Пошкоджені елементи потрібно замінити, кріплення – затягнути.
  • Удари в кермо. Вони вказують на розтягнення приводного ременя, насос працює нестабільно, тиск коливається. Рішення – заміна ременя.
  • Збільшення зусилля, необхідного для повороту. Тут причин може бути декілька, від повітряної пробки до вже згаданого зносу ременної передачі.
  • Надмірний шум помпи. Шумлять підшипники, які зносилися через те, що водій не знав, яка рідина заливається в гідропідсилювач керма, використовував невідповідний склад, або перетягнув ремінь при заміні.
  • Вібрації кермового колеса. Причина – повітряна пробка. Усунути її можна, якщо знати, як прокачати гідропідсилювач керма. Автомобіль ставиться на підйомник, рідина в бак заливається до максимальної позначки, зворотний шланг знімається і закривається заглушкою, а на кранік кріпиться шланг для виведення надлишків масла у порожню ємність. Після цього потрібно повертати кермо з боку в бік, під час процедури масло буде виливатися в ємність, але його об’єм, при падінні, потрібно поповнювати. Запускається мотор, цикл повторюється до тих пір, поки зі шланга не піде чистий склад, без повітряних бульбашок. Деякі майстри кажуть, що мотор можна і не запускати, однак прокачка “на гарячу” більш ефективна.

Як встановити або замінити гідропідсилювач?

Для заміни мало знати, де знаходиться розширювальний бачок гідропідсилювача керма. Це досить складний процес, який передбачає зняття мотора, коліс, розбирання передньої частини транспортного засобу. Краще займатися цим не самостійно, а з допомогою майстрів сервісного центру, надто велика ймовірність допустити помилку, а без дорогого спеціалізованого інструменту не обійтися.

Корисні поради

Щоб не довелося поспіхом думати, як замінити гідропідсилювач керма, скільки це буде коштувати, до якого сервісу звернутися, варто дотримуватися деяких корисних рекомендацій, які дозволяють продовжити термін служби, уникнути поломок. Перш за все, потрібно дотримуватися інтервалів заміни масла, використовувати продукти, рекомендовані виробником, або, принаймні, максимально близькі за характеристиками та компонентами. Другий момент – своєчасна реакція на ознаки поломки, якщо на кермі відчуваються вібрації, воно повертається з труднощами, помпа працює занадто гучно, варто відправитися до майстерні. На ранніх стадіях поломки виправні з мінімальними часовими та фінансовими витратами.

Також необхідно уникати експлуатації автомобіля в умовах, які можуть сприяти швидкому зносу гідропідсилювача керма. Наприклад, постійна їзда по дуже пилу або грязюці може призвести до швидкого забруднення та зносу шлангів та фільтрів системи, що вимагатиме їх частішої заміни.

Не забувайте також про необхідність регулярної перевірки рівня гідравлічної рідини в системі. Низький рівень масла може спричинити не тільки погіршення роботи гідропідсилювача керма, але й швидкий вихід його з ладу. Тому рекомендується перевіряти рівень масла щонайменше раз на півроку та доливати його при необхідності.

Важливо пам’ятати, що гідропідсилювач керма – це важливий елемент безпеки вашого автомобіля, який забезпечує комфорт та точність керування. Тому не варто ігнорувати його обслуговування та своєчасний ремонт, адже це може мати серйозні наслідки не тільки для самого механізму, але й для безпеки всіх учасників дорожнього руху.

Де зробити ремонт, плановий ТО, діагностику автомобіля в Хмельницькому

Незалежно від того, що потрібно вашому автомобілю: регулярне обслуговування, технічний огляд чи складний ремонт, ви можете довірити його нашим кваліфікованим механікам. Ми робимо все можливе, щоб забезпечити безпеку та надійність вашого транспортного засобу. Звертайтеся до автосервісу “Гараж 26” у місті Хмельницький для надійного та якісного обслуговування вашого автомобіля.

Записатись
Всі послуги нашого СТО
Підбір запчастин

Читайте також:

  1. Як часто потрібно міняти салонний фільтр? Навіщо робити заміну салонного фільтра?
  2. Чому перегрівається двигун? Основні причини та як виправити перегрівання двигуна авто?
  3. Коли і для чого потрібно міняти гальмівну рідину?
  4. Скільки коштує повний ремонт автомобіля? Що впливає на вартість ремонту авто?
  5. В якому порядку виконується ремонт автомобіля?
  6. Чим небезпечне повітря в паливній системі? Як позбутись повітря в паливній системі авто?
  7. Заміна масла в двигуні. Корисні поради для автовласників
  8. Чому авто краще ремонтувати в одному автосервісі
  9. В яких СТО краще робити ремонт ходової частини авто
  10. Чому не працює зчеплення автомобіля та як його перевірити?
  11. Конструкція, принцип роботи, ремонт та діагностика рульової рейки
  12. Протікання радіатора в автомобілі. Що робити, якщо радіатор потік в дорозі?
  13. Як зекономити на ремонті автомобіля: корисні поради
  14. Разове обслуговування автомобіля після покупки: необхідні кроки
  15. Проблеми з АКПП: коли необхідно звертатись в автосервіс
  16. Перевірка та обслуговування паливної системи: збереження ефективності автомобіля
  17. Що робити, якщо автомобіль не набирає потужність? Причини втрати тяги та способи усунення проблеми
  18. Що робити, якщо машина перегрівається? Можливі причини проблем із системою охолодження
  19. Особливості заміни ременя ГРМ та роликів: що потрібно знати та де замінити в Хмельницькому
  20. Комплексне сервісне обслуговування в Хмельницькому: турбота про ваш автомобіль на вищому рівні
Попередній запис Як часто потрібно міняти салонний фільтр? Навіщо робити заміну салонного фільтра? Наступний запис Чому перегрівається двигун? Основні причини та як виправити перегрівання двигуна авто?

Схожі записи

Заміна автомобільних свічок

Все про свічки запалювання та накалювання. Як часто потрібно міняти?

22.10.2025bolotuk
Ремінь ГРМ

Заміна ременя ГРМ: строки, ризики та поради

10.04.2025bolotuk
Screenshot

АКПП: Основні проблеми з автоматичною коробкою передач

22.05.2024bolotuk

Категорії записів:

  • Автосервіси
  • Корисне
  • Ремонт авто
  • Рихтовка та фарбування

Останні записи:

  • Апаратна заміна охолоджувальної рідини: чому це важливо для двигуна
  • ТО ходової частини: як часто перевіряти і що дивитися в першу чергу
  • Ознаки зносу амортизаторів, які легко пропустити
  • Чому важливо робити комп’ютерну діагностику навіть тоді, коли авто працює “нормально”
  • Чому двигун починає працювати нерівно на холодну: основні причини

Ремонт та діагностика авто (список послуг):

  • Апаратна (повна) заміна мастила в АКПП
  • Видалення каталізаторів та сажевих фільтрів
  • Діагностика та ремонт ходової частини
  • Комп’ютерна діагностика
  • Діагностика автомобіля та передкупівельна діагностика
  • Планове ТО (Сервісне обслуговування автомобілів)
  • Проточка гальмівних дисків без зняття
  • Регулювання зазорів клапанного механізму
  • Ремонт двигунів будь-якої складності
  • Ремонт та заправка автокондиціонерів
  • Ремонт автоелектрики
  • Ремонт турбокомпресорів
  • Ремонт та діагностика форсунок
  • Перейти до всіх послуг

Контакти

м. Хмельницький
вул. Бандери, 172
+38 (097) 630 92 47
garage26cto@gmail.com

Категорії

  • Головна
  • Про нас
    • Галерея
    • Відгуки
  • Послуги по ремонту
    • Всі послуги
    • Діагностика та ремонт ходової частини
    • Комп’ютерна діагностика
    • Ремонт двигунів будь-якої складності
    • Апаратна (повна) заміна мастила в АКПП
    • Діагностика автомобіля та передкупівельна діагностика
    • Планове ТО (Сервісне обслуговування автомобілів)
    • Ремонт та заправка автокондиціонерів
    • Видалення каталізаторів та сажевих фільтрів
    • Ремонт гальмівної системи
    • Ремонт та діагностика кермової системи
    • Проточка гальмівних дисків без зняття
    • Регулювання зазорів клапанного механізму
    • Ремонт автоелектрики
    • Ремонт турбокомпресорів
    • Ремонт та діагностика форсунок
    • Ремонт паливної системи
    • Апаратна (повна) заміна охолоджувальної рідини
    • Заміна ременя ГРМ та роликів
    • Ремонт іномарок
  • Рихтовка та фарбування
  • Авто з США
    • Ремонт та відновлення авто зі США
    • Діагностика та оцінка пошкоджень авто зі США
    • Кузовний ремонт та фарбування авто зі США
    • Технічний ремонт авто зі США
    • Ремонт та відновлення систем безпеки авто зі США
  • Підбір запчастин
  • Оренда
    • Евакуація / Оренда лафети
    • ОРЕНДА / ПРОКАТ ІНСТРУМЕНТУ
  • Контакти
  • Блог
Графік роботи:
ПН-ПТ: 9.00 - 18.00
СУБОТА: 9.00 - 15.00
НЕДІЛЯ: ВИХІДНИЙ
© 2023. All rights reserved. Автосервіс "Garage26", м.Хмельницький.
Замовити консультацію

Заповніть контактну форму і ми зв’яжемось з вами найближчим часом: